| Jupiter 567 mocno nie stroi |
| Autor | Wiadomość |
Misior El Comandante   Skąd: Postów: 40 Grupa: Użytkownicy Dołączył: 10-2008 Status: Offline
| Jupiter 567 mocno nie stroi
Dzisiaj po raz pierwszy zaczęłem używać tunera (Korg CA-30, z keybordem działa doskonale) i okazało się że mój zaledwie miesięczny Jupiter 567 stroi w całej skali za nisko - aż po całą małą sekundę. Grałem w normalnej temperaturze pokojowej, ustnik był na maksa wciśnięty na fajkę. Co więc może być tego przyczyną?
Jestem zupełnym początkującym, więc specjalnie kupiłem nowy instrument aby wykluczyć zużycie i wady ukryte. Starałem się też nabyć produkt markowy, jednak okazało się że ten najprostszy szkolny model Jupitera nie jest już robiony na Taiwanie (miał niestety nalepkę "Made in China"). Czy to może być przyczyną?
A może winne jest moje zadęcie? Jestem niestety samoukiem (z konieczności) i opieram sie wyłącznie na intuicji podczas pracy z aparatem. Nie napinam się zbytnio bo to męczy. Dolna warga mocno oddalona od zębów (nieklarnetowo) bo wtedy ładniejszy jest dźwięk. Zębami oczywiście nie dotykam ustnika bo wstrząsu mózgu można dostać. Może tutaj coś robię źle?
P.S. Używam standardowego ustnika Jupiter 4c, nie mam na razie kasy na wymianę. Gdy ludzie słyszą dobrą muzykę, czują tęsknotę za czymś czego nigdy nie mieli i nigdy mieć nie będą. |
|
| 17-11-2008 16:36 | |
 |
Konrad-Y475 Junior Member    Skąd: Postów: 33 Grupa: Użytkownicy Dołączył: 10-2007 Status: Offline
| RE: Jupiter 567 mocno nie stroi
Poprostu zmien Hz na mniej lub więcej i zobaczysz ze bedzie juz dobrze. Poprostu saksofony nie są tak idealnie dostrojone co keybordy  Strój oczywiscie zalezy od saksofonu ale takze od muzyka  |
|
| 17-11-2008 17:53 | |
 |
asthmatyk Junior Member   Skąd: Postów: 43 Grupa: Użytkownicy Dołączył: 08-2007 Status: Offline
nie obraz się ale muszę spytać, czy wiesz o tym ze saksofon transponuje o sekundę wielką? |
|
| 17-11-2008 19:47 | |
 |